Tijd voor koffie met: Teun van Etten

23-09-2013

Een nieuwe winkel

Als ik Teun en Mattie van Etten bezoek is hun nieuwe winkel (voorheen C1000, nu Albert Heijn) tweeënhalve week open. Hij straalt en loopt trots de winkel binnen om alle veranderingen te laten zien. Van Etten: ‘Dat lage plafond maakt het lekker huiselijk.’ Er is een hoop veranderd. ‘De routing van de winkel is veranderd en we hebben een Gall & Gall gemak gekregen. Het straalt allemaal zo veel meer rust uit. We hebben nog steeds een stuk eigen assortiment en ruimte voor meer specialiteiten qua vlees en bediening in vleeswaren en kaas. De donkere vloer, de ruime gangpaden. Ik vind het prachtig!’
Persoonlijke aandacht voor de klant is een belangrijk ijkpunt geworden. ‘We hebben alle medewerkers opgeleid en ze zijn op stage geweest. Ja, alles gaat goed!’
Supermarkten zitten in zijn bloed. Zijn ouders hadden vroeger al een groentewinkel. De C1000 winkel hadden Teun en Mattie negentien jaar, nu dus een frisse nieuwe start als Albert Heijn. ‘Een formulewisseling is niet vreemd, maar niemand had verwacht dat C1000 ooit uit de lucht zou gaan.’

Spektakel
De verbouwing was top geregeld. ‘Daar hebben wij geen omkijken naar gehad. We hebben elke dag om het hoekje gekeken en elke dag zag de winkel er weer anders uit. Het gaat zo verschrikkelijk hard, wat er allemaal gebeurd in een dag, dat hou je niet voor mogelijk.’ De winkel is in een week compleet verbouwd. ‘Het is een spektakel hoor, zo’n verbouwing. Allemaal busjes en mensen aan de gang. Wij mochten af en toe koekeloeren, maar verder: alles werd geregeld.’ De familie van Etten, beide zoons en schoondochter werken in de winkel, hebben een goed gevoel bij de Albert Heijn formule. ‘Het past bij ons. We zijn allemaal zeer trots op de winkel.'


Kerk
Tegenover de winkel stond een oude kerk. De parkeerplaats ernaast, hoorde bij de kerk. Van Etten heeft de kerk gekocht en wil er een mooie parkeerplaats van maken, met veel ruimte en overzicht. ‘Tijdens het slopen van de kerk zat het wel even tegen. Er was asbest gevonden. Maar door Fin Extenso, die al op voorhand met een goede partij kwam die het proces van A tot Z begeleidt, werd alles uit eindelijk op een goede manier afgehandeld.

Geen Chinees
Sinds 2007 is de familie van Etten klant bij Fin Extenso. ‘Zij hebben ons al
verschillende keren geholpen met het verkrijgen van de financiering, uiteraard ook weer voor de laatste verbouwing en de koop van de kerk. Niet geheel onbelangrijk, Fin Extenso heeft ons ook begeleid bij de onderhandelingen met Ahold wat heeft geleid tot deze mooie winkel. Erg prettig vind ik ook de onderhoudgesprekken. Weet ik weer even waar ik aan toe ben.’ Van Etten vindt dat de taal die gesproken wordt, geen chinees is. ‘Ik snap waar over gesproken wordt, het is begrijpelijk en professioneel. Ik heb Fin Extenso al aan andere mensen aangeraden.’